אנימציה
Animation
לימודי אנימציה
בוגרי המכינה לאנימציה
מספרים על הלימודים באקדמיה
(בצלאל, שנקר, המכון הטכנולוגי בחולון, ויצו חיפה)
-שירלי נאמן
בתקופת המכינה עברתי תהליך משמעותי והכרחי ברמה הרגשית-נפשית וחיבור אינטלקטואלי
אני חושבת שזה היה כל כך חזק בעיקר כי הגעתי עם ראש פתוח ונקי כדי לשאוב ולקבל אבני דרך שיעזרו לי לבנות את הדרך ליצירה האמיתית שלי ולהבין את מקומה בעולם
לא הגעתי כי אנשים אמרו שצריך ללכת למכינה כדי להתקבל או רק כי צריך לדעת איך ליצור תיק עבודות משלך
פיתחתי רעב להכיר אומנים חדשים מתחומים שלא נגעתי בהם לפני, פיתחתי את ההבנה והיכולת האסטתית שלי, הרגשתי איך הטעם האישי שלי מתעצב, חותך יצירה ממוחזרת ומתחיל לקבל צורה חכמה ופשוטה. וכמובן התגבשה היכולת לתת ביקורת חותכת ובונה
כל מה שהייתי צריכה זה גירוי, טריגר שיקח אותי למקומות שאנחנו מטאטאים הצידה ביום יום ולא מוציאים החוצה… משפחתי, מיני, אימהי, פוליטי, סטייתי. ושם מצאתי את עצמי מדברת על כל אלו ביצירה שלי
בצלאל הוא מקום מדהים. יש חופש ופתיחות תמידית ברצון ליצור בלי גבולות או חוקים
..אך במחלקה שלי אני לפעמים מרגישה שיש יותר מידי חופש
..ואולי זו חממה מקבלת מידי, מעולם לא חשבתי שאגיד את זה
לעומת החוויה שלי במכינה. אבל לפעמים, זה מה שאני לא מקבלת מחלק מהמרצים הנוכחיים שלי
מה שכל כך התסיס אותי להשתפר ולהמשיך ליצור בעוד כיוונים ונושאים במכינה – זו הביקורת החותכת שגורמת לך לצאת מהנישה הנוחה שלך.. היא לוקחת אותך- ה ל א ה
היכולת לקבל את ״העין החיצונית״ מבלי שיתפוצץ האגו. והיכולת לבחור בה כשתראה את הדרך הלאה
ומבלי לגלוש לאובבייס, המובן מאליו והקיטש..כך תתעורר יצירה דינאמי
-ירין קפלן
הגעתי בהתחלה לפגישת ״יום פתוח״ בבית של רוני ומיכל, והאמת שבכלל באתי בשביל ללוות חברה ועל הדרך הבאתי את הציורים המטופשים שהייתי עושה בבית להנאתי
חודשיים אחרי זה אני יושב במכינה עם חלום חיי ללמוד אנימציה בבצלאל
במהלך המכינה לרוני ומיכל היה ריב קטן בין האם אני צריך ללכת לתקשורת חזותית או לאנימציה והכנתי תיק עבודות מורכב ומדהים שעד היום נמצא באיזו פינה בבית, רק …שלא הראיתי אותו אף פעם כי לא עברתי את השלב הראשון במבחני הכניסה
אבל זה כבר לא היה משנה, אני כבר ידעתי שאני הולך להיות אנימטור וכל כך נהניתי מהמכינה שבמהלך השנה שאחרי לא הפסקתי לצייר וליצור דברים ולשפר את עצמי וחזרתי שוב אחרי שנה והתקבלתי גם לתקשורת חזותית וגם לאנימציה, בחרתי באנמציה
חשבתי שהמכינה עשתה את שלה, אבל לא. במהלך כל השלוש שנים שאני לומד כאן ובמיוחד בשנה הראשונה אני חווה חוויות לא קלות (לפעמים) שכבר הייתי מוכן אליהם לגמרי בזכות ה- מכינה
חוויות כמו הגשות עם דד ליין קצר, להמציא רעיון כמעט מאפס ולהביא אותו בתור יצירה אומנותית, לעמוד מול כיתה ולקבל ביקורת ובכלל קשה לי להסביר כמה הלימודים בבצלאל דומים למה שעושים במכינה (רק תכפילו את זה ל10 מכינות בשבוע)
אז חוץ מהעובדה שהמכינה הפכה אותי לבן אדם שלוקח את הציורים המטופשים שלו והופך אותם לסרט שאנשים מוחאים לו כפיים היא יצרה לי סימולציה כמעט מושלמת לאיך מתנהלים הלימודים (לפחות בבצלאל) והביאה אותי מוכן לגמרי לעמוד בכל הקשיים שצפויים במיוחד בשנה א׳
מכינה לאנימציה
איפה כדאי ללמוד אנימציה?
הנפּשה (או אנימציה, מלטינית: animatio, בתרגום לעברית: “החיָיאה”)
היא תחום העוסק בהקניית אשליה של תנועה על גבי מסך. שימוש נרחב בהנפשות נעשה בקולנוע, בטלוויזיה ובאתרי אינטרנט
פירוש המילה “Anima” בלטינית הוא נפש, או ה”אני” הפנימי. המונח העברי “הנפשה”, מלשון נפש, לא הוטמע לחלוטין בקרב העוסקים במקצוע, ולכן אדם היוצר הנפשה נקרא בדרך כלל אנימטור.
המחלקות הכי טובות המחלקה לעיצוב פנים
מחלקה לאמנויות המסך, בצלאל, ירושלים
במחלקה לאמנויות המסך בבצלאל שני מסלולי התמחות הנבחרים בשנים ג’, ד’:
מסלול אנימציה ומסלול וידאו וניו מדיה
המחלקה לתקשורת חזותית, בצלאל, ירושלים
במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל חמישה מסלולי התמחות לשנים ג’ ד, ביניהם מסלול איור ומסלול עיצוב בתנועה ובווידאו. מסלולים אלו מקנים לסטודנטים כלים מקצועיים ביותר בעולם האנימציה העכשווית.
המחלקה לתקשורת חזותית ויצ”ו, חיפה
במחלקה לעיצוב גרפי בויצ”ו חיפה יש מסלול וידאו ואנימציה המוצע לסטודנטים מהמחלקה לעיצוב גרפי ולסטודנטים מהמחלקה לצילום